maandag 23 maart 2009

Koetjes en kalfjes (allemaal halal uiteraard)

Aslema
Alles goed daar in ons belgenlandje?
Hier wel hoor, al vraag ik me af wanneer het wat warmer gaat worden.
Het is hier nog frisjes voor de tijd van het jaar. In de auto is het al wel behoorlijk warm.
Op mijn appartement blijft het koud en er is nog veel wind.
De Tunesiërs lopen hier nog volledig op zijn winters gekleed terwijl de toeristen halfnaakt ergens uit de wind liggen te zonnen. Af en toe zie je ook iemand in het zwembad, maar daar zijn ze meestal sneller uit dan ze er in zitten. En dan vragen mensen zich af waarom ik bij ons in de solden winterkledij koop ...
Kheb hier ondertussen ook mijn werk gehad, maar nu heb ik even tijd om nog eens iets te schrijven.
Zaterdag en zondag ben ik bezig geweest met alles te regelen voor een jongedame die haar identiteitskaart verloren was. Ze sprak geen frans en dan loop je hier niet ver. Kheb me dan maar de rol van tolk aangemeten om de nodige documenten voor de ambassade vast te krijgen. Na een zeer drukke zaterdag komt er dan een pakket vol lekkers toe. Dat was natuurlijk wel een leuk (en lekker) einde van de dag. Bedankt Els en Marleen!
Verder gaat alles hier eigelijk zijn gewone gangetje: schapen en dromedarissen steken zonder kijken zomaar over, we eten goed en drinken goed, 5 keer per dag wordt opgeroepen tot het gebed, het Arabisch begint te vlotten (verstaan toch) ...
Allé, om het kort en bondig te houden: het gaat hier goed.
Ha ja en ik zou het nog bijna vergeten ... binnenkort (God mag weten wanneer, of Allah in dit geval) krijgen we internet op ons appartement. Ook hier staat de technologie niet stil, behalve dan op dagen dat er geen internet is. Zo was er donderdag van de hele dag op zowat het hele eiland geen internet. Betekent dat we vroeg naar huis konden. Daar heb ik dan nuttig gebruik van gemaakt om eens een ontspannend badje te nemen, eens naar de kapper te gaan, klaar te maken ... We zijn dan met zijn allen naar een tunesische avond in één van de hotels gegaan en daarna naar een ander hotel waar een live-bandje kwam optreden. En de vrijdag hebben we onze vrije dag, die heb ik dan maar lekker lui doorgebracht. Het leven kan soms echt schoon zijn, ni waar?
En nu ga ik een warme douche nemen, iets eten en dan hopen dat ik niet in slaap val op mijn zetel, dan kan ik nog iets gaan drinken vanavond. Een fruitsapke wel te verstaan ;-)
Tot binnenkort!

27 opmerkingen:

Anoniem zei

Hopelijk heb je al veel geproeft van uw pakket. En hier is het weer ook niet goed hoor. Vorige wee was het wel goed maar nu weer veel regen en wind. En wij dat geloven dat gij daar fruitsap drinkt zeker.

Groetjes
Bomma en Marleen

Koen zei

ik geloof dat zeker dat Katrijn daar fruitsap drinkt.
Al denk ik wel dat er nog iets in da fruitsap zit ook...

En over het weer gaan we niet teveel babbelen hier, dat is inderdaad niet zo geweldig voor de moment.
Gelukkig dat de economie goed... Ah nee ook ni.

tot volgende keer dan maar weer!

Katrijn zei

Goe nieuws! Twas lekker warm vandaag, beetje triestig nog, ge weet wel zo als t wel warm is, maar eigelijk toch geen schoon blauwe lucht en een stralend zonneke. Ma we zijn op de goeie weg ...

Anoniem zei

Vandaag is het hier ook goed weer. Ik weet ni waarom onze papa morgen naar Djerba vertrekt, nu het hier eindelijk ook goe wordt. Het zonneke schijnt, de lucht is blauw en het is warm (achter het glas dan toch). Drink nog maar veel fruitsappekes (ma dan zonder iets in), da ge die overstekende dieren ni omver rijdt.

Groetjes Elsje

Katrijn zei

En hier regent het vandaag. Ook weer geweldig. En ik ma vertellen vanmorgen da ik da zo fijn geregeld heb dat t 's nachts regent ipv overdag. Ma vanaf woensdag wordt t weer beter. Wel een drukke week in het vooruitzicht, onze papa kan komen helpen ;-)
Ha ja, Marleen, kheb al veel geproefd van t pakket da jullie hebben opgestuurd. Het is al bijna allemaal op. Flink gegeten he.

Anoniem zei

helaba,

al die drankjes uit den Halaldi zijn niet zo goed voor de lijn, denk ik zo!

en die vijf oproepen voor het gebed
hebben die mannen dan nooit geen goede week of zo iets zoals bij ons de klokken al eens zwijgen als ze naar Rome zijn?

en dat ge in de rapte dat pakket van de Bomma opgegeten hebt was in de hoop dat uw papa een valies vol
snoep voor u meegebracht heeft zeker?

doe ook eens de groeten aan de droMerdaris van de VTB (ge weet wel dien op die foto!) van degene die hier gewoonlijk tekent als

J

acQues

Katrijn zei

Mijn papa heeft inderdaad weer heel wat lekkers meegebracht. Vooral paaseieren. Wat lief van de klokken dat ze die wat vroeger hebben gebracht, zodat hij ze nog kon meebrengen. Bij deze bedankt iedereen voor al het lekkers! Maar ook zonder al dat lekkers was mijn papa hier welkom, het was wel een leuke verrassing natuurlijk.

Anoniem zei

Graag gedaan,
en daar mee was ik ook eens weg van dit prachtige Belgisch weer.Maar als ik de verhalen achteraf hoorde, was ik beter nog een weekske hier gebleven.'t Was hier volgens bepaalde geruchten schitterend weer terwijl ik op Djerba toch 2 van die zeldzame regendagen heb beleefd.
Maar geen nood het is hier ondertussen al terug beginnen regenen. Dus moet er toch in mijn bagage wat van die regenbuien meegereisd zijn.
En beste lezers van deze blog, als Katrijn zegt dat bepaalde toeristen niet te doen zijn, geloof haar dan maar. Ik heb dat zelf kunnen vaststellen, En dan nog wel met mijn eigen ogen en oren. 't Was om er meedelijden mee te krijgen.
Hopelijk wordt het beter tesamen met het weer.
Tot een volgende

Papa

Anoniem zei

P.S....
Laat het U smaken ge verdiend dat

Papa

Anoniem zei

Katrijn,

Hopelijk hebben de halal paaskoetjes en paaskalfjes gesmaakt!

In ieder geval een vrolijk Pasen toegewenst door van degene die hier gewoonlijk tekent als

J

acQues

Koen zei

Hoi Katrijn,

goed nieuws vanop het thuisfront: uw favoriete voetbalclub speelt de finale van de beker van België!!!

Katrijn zei

Lang leve de malinois!!!

jacques2800 zei

Wat Koen wijselijk niet vermeld is dat die finale live zal te bekijken zijn op de Grote Markt van deze schone stede, en dat er bier zal zijn, veel bier!

Tot zover deze dienstmedeling van degene die hier gewoonlijk tekent als

J

acQues

Kim zei

t wordt tijd voor nen update, zou ik zeggen zeg ik zo !

Koen zei

De kv heef de finale verloren vorige zaterdag... Helaas pindakaas,
maar twas wel toch plezant (en goei weer, behalve tijdens de regen dan (ja, ik weet soms ook ni wa dak schrijf zenne))

koen

Anoniem zei

"Hooooooooooooooopeulooooooooooos"

vrij citaat naar W. Tura,

huer geplaatst door degene die gewoonlijk tekent als

J

acQues

Koen zei

en wij maar geloven dat katrijn meer van zich ging laten weten dit jaar...

Kim zei

ze heeft ni specifiek gezegd AAN WIE ze meer ging laten weten hé ...

een een uitnodiging voor den BBQ op haar terras vorige week is ze ook vergeten sturen...

jacques2800 zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
jacques2800 zei

Ik begin er aan te twijfelen dat Katrijn nog wel een nederlandse tekst kan interpreteren, laat staan lezen!


Tot zover de waarneming van degene die hier gewoonlijk tekent als

J

acQues

PS: de vorige bijdrage heb ik gewist wegens de overtuiging dat er toch geen reactie op zou komen!!!

Kristien zei

Volgens mij hebben ze gewoon in Djerba de internetaansluiting afgesloten...

Moest je toch ooit nog eens dit hier lezen, je hebt de groetjes van ons Lore!

jacques2800 zei

Madam kan wel naar Beach Partys en van die dingen gaan en er dan nog reclame voor maken op Facebook, maar twee woordjes op haar eigenste Blog, ja salut!

Mar wacht maar, tegen dat Madam hier komt melden dat ze bij ons wil komen overwinteren, zullen wij op ons beurt van krommen haas gebaren, en geen letter, geen komma of enig ander leesteken op haren blog zetten!

Tot zover de waarschuwing van degene die hier gewoonlijk tekent als

J

acQues

Kim zei

tiiiis stiiiiiilllll aaan de oooverkaaant !...

jacques2800 zei

Verschittegaudavan?
Nu kom je ineens met zo'n flutreactie om ons allemaal uit ons kot te lokken, maar gegarandeerd de enige goei ziel die hier wat lawaai komt maken zal wel den dezen zijn!
En 't is hier aan de overkant van de Mare Nostrum, natuurlijk heel stil, want het is autoloze zondag en Olivetenmenu, wat wil je nu nog meer?
Was dat omwille van het einde van de Ramadam dat ge wakker werd uit uw schoonheidsslaapje?
En voor hoe lang ga je nu terug indutten? Gelieve een pertinent antwoord te formuleren op de vraag gesteld door degene
die hier gewoonlijk tekent als

J

acQues

Kim zei

Zie Katrijn, ge MOET SNEL TERUGKOMEN !!!!

Jacques is al aant vergeten da gij ni mij bent en ik ni u...
:oP

jacques2800 zei

Ik had het moeten weten! Kim is bezig met honden en Katrijn met dromerdarissen!

Kim zei

Awel, als Katrijn hetzelfde kan bereiken met haar droomerdarissen als ik met mijne hond,

reden te meer dat ze nog eens iets post dan !!!

:oP