zondag 8 maart 2009

Winderige dagen

Amai amai, wa ne wind dat er hier gewaaid heeft de laatste 4 dagen (gelukkig was t warme wind). Den eersten dag kwam ik thuis na t werk en lag t overal voor de vensters en de deuren vol met zand. Kilo's heb ik weggeveegd. Volgende dag was er weer zoveel wind, dus je kan al raden he ... Jawel: ik kon opnieuw beginnen. Ondertussen heb ik al een halve woestijn bijeengekeerd. En het is zo van dat heel fijn zand. Zelfs de badkamer, waar er wc papier tussen de venster zat tegen het klapperen, lag vol. Gelukkig is nu het zonneke terug. Het was vooral grappig dat alle klanten die gisteren weer naar huis gingen, kwamen zeggen dat ze zo een goe verlof gehad hadden, alleen spijtig van die wind. En dan zijn er 2 die komen zeggen da t zo goe geweest was en zo warm en da ze zo goe hebben kunnen zonnen. Blijkbaar hadden die ni veel last gehad van de wind. Nu weet ik naar welk hotel ik moet gaan om uit de wind te kunnen gaan zonnen ;-)
Gisteren is Patricia, onze chief, vertrokken voor een week naar Belgiƫ voor een meeting met de chiefs. Tot nu toe verloopt dat allemaal nog goed, maar vrijdag de 13de moet nog komen he. We zullen maar ni te bijgelovig zijn zeker.

3 opmerkingen:

jacques2800 zei

Katrijn,

Hier in Mechelen waait het ook hoor!
Zo erg zelfs dat men de installatie van de Sky-Walk op de Sint-Romboutstoren heeft moeten uitstellen. Ge kunt misschien vragen dat ze die een paar dagen lenen om op uw dakterras te plaatsen, dan kunt ge daar windvrij en achter glas heerlijk zonnen!
BTW hoe zit dat met uw gerij? Nog altijd met de Ferrari van uwe rijke Italiaan aan het rondcrossen?
Ondertussen de groeten van degene die het hier bij laat en als altijd tekent als
J

ACQUES

Koen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Koen zei

oeps foutje (die verwijdering hierboven is dus van hij he, ma kweeni wat ik ineens verkeerd gedaan heb. Computers zijn een beetje zoals vrouwen, ge moet altijd zelf proberen te achterhalen wat ge verkeerd hebt gedaan...)

Zo dit gezegd zijnde:

Hallo,

als ge al da zand bijeen gekeerd hebt, kunt ge het naar de woestijn dragen. Das ne keer iets anders als water naar de zee dragen eh...

Wat het zonneke betreft: dat begint hier eindelijk ook wat moeite te doen om er door te komen en wat warmte af te geven. Ik ben vandaag zelfs al zonder jas kunnen gaan buiten spelen.


Koen

PS: Mijn zus ende schoonbroer zijn verhuisd sinds dit weekend. Slapen, eten, kuisen, strijken en alle andere huishoudactiviteiten doen ze voortaan in Battel.
De volgende dieje verhuist zal ik zijn, me wa chance al in april... (tenzij de vinnie onverwacht ende zeer snel met een verrassende surprise waarvan we perplex staan te kijken terwijl we aan de grond genageld staan, komt aandraven)