zondag 15 februari 2009

Atteri à Djerba

Aslema!
Met een beetje retard wil ik toch laten weten dat ik goed ben aangekomen hier op Djerba. Kheb een leuk appartementje met een 2de slaapkamer bij dus mensen die er eens tussenuit willen zijn welkom. Tis er voor de moment nog wel behoorlijk kou, maar kheb genoeg dekens en een vuurke om mij een beetje te verwarmen.
Ondertussen ben ik er hier ook al direct ingevlogen. Kben bijna direct beginnen werken aangezien mijn voorganger snel weg was. Ni da het hier al zo druk is nu, maar volgende week is t vakantie en dan zal t wel beginnen.
Kheb dan ook mijne verjaardag al direct kunnen vieren en da was ook plezant. Bedankt trouwens voor al jullie verjaardagswensen. Al was ik dit jaar misschien liever ni verjaard. Alleszins de wodka is rijkelijk gevloeid.
Kben hier natuurlijk ook al eens gaan shoppen. Tis te zeggen ... Naar die ene winkel gegaan en 1 bloesje gekocht. Kheb dus ni te zot gedaan.
We zijn ook al een paar keer gaan eten. Allé ja, t schoon leven is bezig he.
Hoewel zo schoon was t ni op mijn eerste werkdag. Ik wilde vertrekken en mijn auto gaf geen kik. Daar stond ik. Blijven proberen he, maar dan uiteindelijk toch maar naar kantoor gebeld. Ze zijn dan mijn auto komen opstarten zodat ik tot aan kantoor geraakte. En daar hebben ze er dan een nieuw batterie ingestoken. Eerste infomeeting heb ik dus moeten verplaatsen. Goe begonnen zou ik zo zeggen.

5 opmerkingen:

jacques2800 zei

Madam,

Natuurlijk dat uwen tuffer niet kon starten! Als ge nog eens deze kanten uitkomt, vergeet dan uw lichten niet uit doen voor ge vertrekt hé!
En voor het seuzekes-steunfonds zal volgende donderdag een omhaling gedaan worden in het O.H. (als er tenminste wat volk aanwezig is).
Die koudeperiode is in ieder geval geen reclame voor een verblijf op Djerba gedurende de volgende vacantieperiode!!!

Ondertussen de groeten van degene die hier gewoonlijk tekent als

J

ACQUES

Anoniem zei

Hallo Katrijn
Dat ge er direct terug invliegt(in den drank)dat kunnen we begrijpen, maar dat iemand ginder kou heeft (iemand die hier van de koudste periode sinds vele jaren heeft kunnen genieten) kan er bij mij niet in hoor.
Wat die voiture betreft waarmee ge daar moogt rondtuffen, d'as toch niet dat stuk schroot dat ge vorig jaar zelf in de prak hebt gereden zeker? Hoop dan maar dat die degelijk is opgelapt. Anders is het einde van uw miserie nog niet in zicht. Maar alleé t'zal wel niet zolang meer duren voor het daar wat warmer wordt, en dan kan je bij een volgende kuur van je vervoermiddel, een beetje van het zonneke genieten en dat bleke tintje laten verdwijnen.
En of ge dat nu graag doet of niet, verjaren doet ge toch. Al uw gegevens staan hier in de archieven van uw geboorteplaats en die worden goed bewaakt hoor.
Maar alleé als ge er toch overheen kunt komen tot een volgende. En maat die tweede kamer al maar in orde want hier is het pas echt koud en nat en winderig en donker en ....
Groetjes papa

Katrijn zei

Kheb van de jaar een ander stuk schroot gekregen. Maar binnenkort krijg ik mijn tufferke van vorig jaar wel terug.
Die kamer is in orde, alleen lakens zal ik nog eens moeten voorzien. Seuzzekes worden blijkbaar al bezorgd. Kzal dan ook eens aan ne lijst beginnen met wat ik allemaal vergeten ben. Dan weet ge tenminste wa meebrengen als ge mijn kamer komt bewonen.
Allé kzal eens gaan checken of het doenbaar is wat tijd door te brengen op mijn dakterras.

Anoniem zei

Hoe is die tweede kamer nu een dakterras of wa? Maar alée eigenlijk kan da geen probleem vormen voor een mens die de barre weersomstandigheden hier kan doorstaan zonder met de ogen te knipperen. Zo ne mens zal het daar ni rap te koud hebben zeker? Laat da lijstje maar komen zie. we zullen da hiel rap bijeen scharrelen en met den eerste den beste vlieger die in Djerba passeert bij u (als ge ons komt afhalen aan den aeroport) aan huis leveren. En we beloven nu al dat we niet te lang van uw gastvrijheid (en goede zorgen) zullen profiteren. Misschien zijn we zelfs bereid er boven op nog een wederdienst voor te leveren. Is dat niet lief van ons?
Allée salukes en ga die toeristen nu maar een beetje soigneren da ze weer ni boos moeten worden.

Papa

Koen zei

Wat de ambiance in het Olivetenhof betreft Jacques, ik kan daar ook niets aan verbeteren vrees ik. Na alle donderdagen in februari, moet ik nu helaas ook alle donderdagen van maart gaan werken. Hopelijk kan ik in april mijne smoel daar nog is laten zien...

Koen